AccueilLes Coulisses des Attractions [Disney - 2021] VideLes Coulisses des Attractions [Disney - 2021] VideDernières imagesRechercherS'enregistrerConnexion

Partagez
 

 Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021]

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
AuteurMessage
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Dim 6 Oct 2019 - 2:05

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ZZZZZZZZZ4

Citation :
New Disney+ Docuseries Explores the Stories Behind the Attraction

Ever wondered about the stories behind your favorite attractions and destinations from Disney Parks and Resorts around the world? Look no further than Behind the Attraction, a new 10-episode, hour-long series that will stream exclusively on Disney+. The series, from Dwayne Johnson and Dany Garcia’s Seven Bucks Productions and The Nacelle Company, will give viewers an exclusive glimpse “behind the curtain” of some of Disney’s most popular attractions by speaking directly with Disney’s Imagineers and other creative minds involved in bringing each to life. The episodes will feature a deep-dive into the storied history of how these popular Disney attractions came to be, and how they’ve been refined as new ideas surface and technology evolved. It will also feature special interactions with the fans who lovingly obsess over every magical detail.

“Since 1955, when Disneyland first opened its doors, the rides and attractions have been impacting generations in such a fun and magical way around the world. This first-of-its-kind series will bring you behind the scenes to experience and celebrate how these beloved attractions creatively came to be. Hope to make Walt and the ‘mouse house’ proud with this one,” said Johnson, executive producer and co-founder of Seven Bucks Productions. “We’re thrilled to have the opportunity to lift the curtain and offer our global audience a captivating experience by bringing the stories behind these magical attractions to life, alongside our brilliant partners at Disney+ and The Nacelle Company,” added Garcia (pictured below), also the executive producer and co-founder of Seven Bucks Productions.

Behind the Attraction will also be executive produced by Hiram Garcia, Brian Gewirtz, and Kevin Hill from Seven Bucks Productions, as well as Brian Volk-Weiss, Robin Henry, and Cisco Henson from The Nacelle Company. Brian Volk-Weiss is the director.

“I have to pinch myself to make sure I’m not dreaming that I’m in business with Seven Bucks AND Disney+ at the same time—and on such a fun and exciting show!” said Volk-Weiss (pictured below), executive producer and founder of The Nacelle Company.

Behind the Attraction is the quintessential Disney+ project. Best-in-class storytellers collaborating across multiple Disney units to mine and pull back the curtain on our rich Disney history,” added Dan Silver, Vice President, Originals—Unscripted Content, Disney+. “Dwayne, Dany, and Seven Bucks have not only established themselves as some of the most accomplished and prolific producers across multiple genres, but have been long time valued members of The Walt Disney family. And Brian and Nacelle’s track record, mindset, and über-geekdom make them the ideal partners for this project. This is going to be a special series.”

This original series is a part of Disney+’s diverse unscripted and nonfiction slate including launch titles The World According to Jeff Goldblum from National Geographic; Encore!, executive produced by Kristen Bell; and the upcoming unscripted short-form series Muppets Now. Disney+ will launch in select geographic territories on November 12, including the U.S., Canada, and The Netherlands, followed shortly by Australia and New Zealand, with the expectation to be available in all major markets within the first two-years.

https://d23.com/new-disney-plus-docuseries-explores-the-stories-behind-the-attraction/

MadEye, Flounder69, Nitnek91 et Brozen aiment ce message



Dernière édition par Vinc le Lun 7 Juin 2021 - 21:47, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
L'Oncle Walt

L'Oncle Walt

Masculin
Âge : 27
Messages : 2515
Localisation : Bretagne
Inscription : 19/02/2015

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 17:44

La série fera ses débuts sur Disney+ à partir du 16 Juillet!
Le premier épisode sera consacré à Jungle Cruise.


Les adultes sont juste des enfants qui ont grandi.

Flounder69, isanka, Brozen et 3tigrou aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.senscritique.com/Walter-Mouse
Nitnek91

Nitnek91

Masculin
Âge : 33
Messages : 216
Localisation : Paris
Inscription : 14/04/2014

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 17:55

C'est une excellente nouvelle, cela vient confirmer les propos récents de Bob Chapek qui disait vouloir augmenter les synergies entre Disney+ et les parcs.

Je suis curieux de voir la forme que prendront ces épisodes. Certaines attractions ont déjà eu un joli coup de projecteur dans la serie sur les imagineers.

isanka aime ce message

Revenir en haut Aller en bas
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 18:42

La série comporterait dix épisodes d'une heure. Le premier épisode soutient évidemment la sortie du film Croisière dans la jungle inspiré de l'attraction Jungle Cruise (Jungle River Cruise à Hong Kong Disneyland).

Citation :
Behind The Attraction emmènera les téléspectateurs dans l'histoire des attractions populaires des parcs Disney et de leur évolution au fil du temps. La série présentera des interviews de fans ainsi que d'Imagineers Disney et d'autres intervenants dans les coulisses des attractions.

Flounder69, L'Oncle Walt, Lazuli, Globoss, Brozen et Dimak aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
isanka
Modérateur
isanka

Masculin
Âge : 39
Messages : 3904
Localisation : Ankara (Turquie)
Inscription : 10/09/2013

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 19:33

Des épisodes d'une heure? excellent... il faut au minimum ça.


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] K-vb-511Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Letter133 X Anaheim (2014-2018-2022)
1 X Hong Kong (2019)
1 X Shanghai (2019)
1 X Tokyo (2016)
5 X Walt Disney World (2013-2015-2016-2020-2022-2024)

Instagram
Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Brozen

Brozen

Féminin
Âge : 24
Messages : 1382
Localisation : A Zootopie, dans le quartier de Tundratown
Inscription : 01/10/2016

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 19:34

Wow, le concept de cette émission est génial! Je pense que ça va être un vrai régal de se centrer sur chacune de ces attractions cultes, le temps d'un épisode à chaque fois! Very Happy
Et la durée d'une heure pour chaque épisode, ça me fait également très plaisir! J'ai hâte de voir ça!


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Tumblr_orhvs4UBAA1shyusgo1_500
Revenir en haut Aller en bas
charlene28

charlene28

Féminin
Âge : 33
Messages : 1837
Localisation : 28
Inscription : 04/11/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 20:26

Génial Smile. Exactement le genre de contenu que j’aime voir
Revenir en haut Aller en bas
Dimak

Dimak

Âge : 34
Messages : 227
Localisation : Mon royaume dans mon village.
Inscription : 23/11/2020

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 2 Juin 2021 - 23:24

C'est classe comme concept. La durée est parfaite, le choix de faire les interviews des fans, des imagineers et probablement d'autres personnes en lien avec Disney, c'est vraiment plaisant et j'espère qu'on aura droit à des anecdotes amusantes et différentes de celles qu'on peut trouver en général dans les ouvrages. C'est logique de coordonner les sujets des documentaires avec les sorties et personnellement vu que j'attends Jungle Cruise, ce sera avec un grand plaisir que je débuterai la série. Merci pour les informations. J'ai hâte de voir le résultat final. ^_^


"Vous devez vous rappeler dans la vie qu'il y a un positif pour chaque négatif et un négatif pour chaque positif." Anne Hathaway
“Not all treasure is silver and gold, mate.” - Jack Sparrow
« Mille liliputiens ! » Balthazar Picsou


----------
Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Tenor
Avatar : Helga (Atlantis: The Lost Empire - Disney)
Revenir en haut Aller en bas
Anacoluthe

Anacoluthe

Féminin
Âge : 34
Messages : 2897
Inscription : 31/07/2013

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Jeu 3 Juin 2021 - 18:56

Je suis vraiment contente de voir que Disney + va proposer d'autres séries documentaires sur les parcs. The Imagineering Story était vraiment passionnante, mais elle me laissait un goût de trop peu finalement, donc le fait qu'il y aura des épisodes d'une heure sur certaines attractions phares est vraiment une bonne nouvelle. C'est typiquement le genre de contenu que les fans Disney attendent, et je me dis qu'une heure pour une attraction permettra d'approfondir ce que The Imagineering Story avait introduit en quelque sorte, et je pense que nous y apprendrons tous des choses, même ceux qui s'intéressent de près à l'Imagineering !

La photo laisse présager qu'ils parleront de POTC, IASW et Splash Mountain également, je suis curieuse de connaître les six autres épisodes (j'imagine, et j'espère, qu'il y aura Haunted Mansion). En tout cas, je suis vraiment très enthousiaste à cette idée !



I chose instead to treat the problems
I was having with my systems as challenges to overcome,
rather than obstacles to be avoided.


Mes ventes

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Tq722

MadEye et Dimak aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 18:36

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 41

Flounder69, isanka, Nitnek91, L'Oncle Walt, Brozen et 3tigrou aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Nitnek91

Nitnek91

Masculin
Âge : 33
Messages : 216
Localisation : Paris
Inscription : 14/04/2014

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 20:20

Est-ce que cette affiche ne nous donnerait pas par hasard de très gros indices sur la liste des 10 attractions qui font l'objet de cette première (et espérons pas dernière) série d'épisodes Laughing

fauna et Vinc aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
ChrisDGFIP77

ChrisDGFIP77

Masculin
Âge : 40
Messages : 537
Localisation : Lagny Sur Marne 77400
Inscription : 04/09/2017

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 20:30

Très content que Disney profite aussi de Disney+ pour mettre ses Parcs en avant qui le méritaient depuis longtemps ! :-) Il existe plein de contenus sur les "coulisses" et l'historique des Parcs sur YouTube ou autres faits par des passionnés il était temps que Disney en présente sa propre version avec son regard sur la question :-)

J'ai adoré The Imagineering Story et j'attend avec beaucoup d'impatience cette nouvelle série !


Futur 1000ème Happy Ghost de Phantom Manor ;-)

Voyage à Walt Disney World en solo prévu du 6 au 21 septembre 2022 !

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Mec_fi10
Revenir en haut Aller en bas
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 21:02

A noter qu'apparemment tous les épisodes seront mis en ligne le même jour (cfr mention "All Episodes Streaming July 16" en bas de l'affiche).
Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Flounder69
Modérateur
Flounder69

Masculin
Âge : 30
Messages : 9554
Localisation : France
Inscription : 06/10/2012

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 21:31

Le titre français sera Les coulisses des attractions :

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 19898310

Disney+ a écrit:
Pour votre moment de divertissement, restez assis et gardez vos mains, bras et jambes sur le canapé. Les coulisses des attractions, par les producteurs exécutifs Dwayne Johnson, Dany Garcia et Brian Volk-Weiss, en streaming dès le 16 juillet sur Disney+.


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Banniz12
Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Banniere-chronique-disney

Brozen aime ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Dimak

Dimak

Âge : 34
Messages : 227
Localisation : Mon royaume dans mon village.
Inscription : 23/11/2020

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Lun 7 Juin 2021 - 21:40

L'affiche est superbe vraiment. J'aime beaucoup le style minimaliste et en même temps qui laisse rêveur.
En tout cas le choix de diffuser tous les épisodes le même jour ne m'étonne pas réellement. Ils ajouteront peut-être des épisodes en fonction des sorties de films. J'ai hâte de commencer la série en tout cas.


"Vous devez vous rappeler dans la vie qu'il y a un positif pour chaque négatif et un négatif pour chaque positif." Anne Hathaway
“Not all treasure is silver and gold, mate.” - Jack Sparrow
« Mille liliputiens ! » Balthazar Picsou


----------
Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Tenor
Avatar : Helga (Atlantis: The Lost Empire - Disney)
Revenir en haut Aller en bas
fauna
Modératrice
fauna

Féminin
Messages : 17386
Localisation : Au royaume enchanté
Inscription : 15/02/2008

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mar 8 Juin 2021 - 10:53

Jolie affiche et série de documentaires très prometteuse, je suis impatiente de la découvrir.
Je pense aussi que l'affiche donne des indices sur les attractions à l'honneur.

Je suis mitigée sur le fait que tous les épisodes soient disponibles en même temps, car je sens que je vais tout regarder en une journée ou deux alors qu'un épisode par semaine aurait permis d'étaler le plaisir d'une telle série sur plusieurs semaines.


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Banniere-chronique-disney
Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mar 8 Juin 2021 - 11:17

Comme annoncé précédemment, la série documentaire se composera bien de dix épisodes.

La série plonge dans l'histoire riche et étonnante des parcs Disney en utilisant des images et des photographies d'archives rares et inédites pour dévoiler comment les attractions sont nées, comment elles ont été affinées au fil des ans à mesure que de nouvelles idées font surface et que la technologie évolue.

Chaque épisode présente des interviews exclusives de Disney Legends et de dizaines de Disney Imagineers passés et présents, dont Bob Weis, Jeanette Lomboy, Kim Irvine, Scott Trowbridge, Tom Fitzgerald, Scot Drake, Carmen Smith, Joe Rohde et d'autres qui divulguent les secrets des parcs et comment les attractions emblématiques de Disney ont pris vie. De rares interviews avec Walt Disney y seront également incluses !

La série, narrée par l'actrice Paget Brewster (Esprits Criminels), donnera aux téléspectateurs un aperçu exclusif des coulisses des attractions les plus appréciées des parcs Disney du monde entier, de Jungle Cruise à It's a Small World, en passant par Haunted Mansion, Hall of Presidents et Star Tours.

On découvrira ainsi l'histoire unique derrière chaque château dans les parcs et comment les Disney Imagineers les ont conçus et construits, ou encore les subtilités des systèmes de transport dans chaque parc, comment l'emblématique Disneyland Hotel est né, les histoires folles de la façon dont le Manoir hanté a été rempli de 999 fantômes,comment la Twilight Zone Tower of Terror s'est transformée en Guardians of the Galaxy - Mission: BREAKOUT! et pourquoi Space Mountain a mis si longtemps à décoller.

Les dix épisodes de la série documentaire :

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 40

Jungle Cruise

Join a skipper for the story behind Jungle Cruise, and try to spot the backside of water! When Walt decided to create the original immersive attraction, he tasked Imagineers with building a river in the Southern California desert AND the mechanical animals to populate it. Lead designer

Harper Goff and horticulturist Bill Evans scrambled to get it all built in time for Disneyland Park's grand opening in 1955. Guests have been cruising its waters ever since. Dwayne Johnson also appears in this episode where he discusses his childhood memories of the attraction and his favorite joke from the skippers.


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 41

Haunted Mansion

Welcome, foolish mortals, to the Haunted Mansion - enter if you dare! When Walt Disney developed the attraction, he didn't specify if it should be funny or scary. Ultimately, it became a perfect blend of both. Haunted Mansion proved so popular that it inspired several later iterations, including the chilling Phantom Manor at Disneyland Paris and the weird and wonderful Mystic Manor at Hong Kong Disneyland.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 42

Star Tours

Lightspeed to Endor! A long time ago...Disney created Star Tours, a thrilling simulator attraction that takes guests to a galaxy far, far away. It inspired Imagineers to build a whole new land - Star Wars: Galaxy's Edge. There, guests can use the Force to explore the remote outpost of Batuu and the cutting-edge attractions Millennium Falcon: Smugglers Run and Star Wars: Rise of the Resistance.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 43

The Twilight Zone Tower of Terror

Discover the ups (and downs!) of creating this gravity-defying attraction set in the eerie world of Rod Serling's renowned "Twilight Zone" television series. Then hold on tight as Imagineers reimagine the Disney California Adventure version as Guardians of the Galaxy - Mission: BREAKOUT! Learn what it took to build the attraction - and what it takes to ride it!

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 44

The Castles

Castles are at the heart of Disney Parks around the world. The original at Disneyland Resort in California quickly became a symbol of The Walt Disney Company on par with Mickey Mouse. Hear the unique story behind each one and learn how Imagineers designed and built them.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 45

Disneyland Hotel

Disneyland Resort with no hotel - what?! It almost happened. Check in to see how Walt got it built. Envisioned as an extension of the Park, funding for the hotel proved hard to come by, so Walt struck a deal with producer Jack Wrather. Jack would own the hotel, but Walt's name would be on it. Together, they made it into an immersive experience, setting the stage for all Disney hotels to come. After Jack's death, The Walt Disney Company bought the Disneyland Hotel. Today, Disney operates dozens of hotels worldwide.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 46

Space Mountain

You're about to hear the story of Space Mountain in T-minus 5, 4, 3, 2, 1...launch! Walt's vision of an attraction that simulates space travel was a design challenge Imagineer John Hench tackled head on, creating a signature structure now in Disney Parks around the world. Imagineers continued the tradition by creating another thrilling indoor attraction, the landmark TRON Lightcycle Power Run at Shanghai Disney Resort.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 47

it's a small world

It all began at the 1964-1965 New York World's Fair! If a chance encounter between an Academy Award-winning actress and Walt Disney hadn't taken place, this beloved attraction might never have been created. With its signature, unforgettable song, its flume boat ride design, and Audio-Animatronics figures, it was a huge success. Versions were designed and built in Disney Parks around the planet, proving that it really is a small world, after all !

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 48

Trains, Trams, and Monorails

All aboard! Everything moves at Disney Parks, especially the guests - by land, water, and air! Walt loved locomotion of all kinds - trains, trams, monorails, and boats. They're all fun, but Walt also believed the monorail could help cities end traffic. The vast transportation network at Walt Disney World Resort is a testament to that. Every Disney Park built since has continued this tradition, creating transportation systems to whisk guests efficiently to their destinations.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 49

Hall of Presidents

This unprecedented presidential attraction in Liberty Square at the Magic Kingdom brings our commanders in chief to life. Walt created the world's first human Audio-Animatronics figure based on his childhood hero, Abraham Lincoln. Honest Abe helped launch this revolutionary technology that populates Disney Parks today. Who knows what the future holds for this mesmerizing Disney technology ?

Dash, fauna, MadEye, Flounder69, Thumper, isanka, L'Oncle Walt et aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
martin0705

martin0705

Masculin
Messages : 168
Localisation : Boulogne Billancourt
Inscription : 16/11/2020

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mar 8 Juin 2021 - 13:18

Très prometteur cette série documentaire, j'avais déjà beaucoup apprécié The Imagineering Story. C'est bien que Disney + propose aussi des programmes en lien avec les parcs.

J'espère juste que la série ne sera pas américano-centrée et proposera un panorama équilibré des attractions qui sont présentes dans plusieurs resorts (ex : Space Mountain).

Dimak aime ce message

Revenir en haut Aller en bas
Oliver

Oliver

Masculin
Messages : 115
Localisation : Yvelines
Inscription : 05/07/2007

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mar 8 Juin 2021 - 17:59

Dimak aime ce message

Revenir en haut Aller en bas
Chaaa

Chaaa

Féminin
Âge : 31
Messages : 3243
Localisation : Au détour de la rivière..
Inscription : 24/10/2011

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 9 Juin 2021 - 22:49

J'attends cette série avec impatience, je suis contente de voir que ce genre de contenu continue d'être proposé cheers


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Sans_t13
Revenir en haut Aller en bas
https://discoverycha.wordpress.com/
lepapacaribou

lepapacaribou

Masculin
Âge : 48
Messages : 763
Localisation : BOUGY (14210)
Inscription : 03/12/2012

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Behind the attraction arrive sur Disney plus le 16 juillet Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Dim 13 Juin 2021 - 10:11

Behind the attraction arrive sur Disney plus le 16 juillet, c'est une série documentaire de 10 épisodes, qui parle des coulisses des attractions des parcs Disney. J'attends avec autant d'impatience cette série doc., que j'attendais il était une fois les imagineers.

Behind the Attraction sera une série de dix épisodes concoctée par Dany Garcia et Brian Volk-Weiss (le réalisateur de The Toys That Made Us), qui racontera notamment la fabrication de Star Tours, Le Manoir hanté, Space Mountain et Jungle Cruise...Mais aussi les différents châteaux !!!!!

Je suis tellement impatient de découvrir les 10 épisodes !!!! L'affiche qui annonce le programme est déjà magnifique:

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Uih24yttweoygudhbj2-691x1024


Mon blog le papa caribou, un blog sur le monde de l'enfance pour les grands enfants : http://lepapacaribou.fr/


Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Ntvqcur8z2tvf9nm
Revenir en haut Aller en bas
http://lepapacaribou.fr/
Ursula des mers

Ursula des mers

Féminin
Âge : 32
Messages : 503
Inscription : 09/08/2019

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Jeu 17 Juin 2021 - 15:48

Ah ! Les attractions des parcs Disney !
C'est intéressant ! J'aime assez découvrir les coulisses study
Revenir en haut Aller en bas
https://maevadelattreauteure.weebly.com/
Olimatt

Olimatt

Masculin
Âge : 31
Messages : 4239
Inscription : 27/07/2008

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mar 13 Juil 2021 - 19:08



Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Iasw_211Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] 84467710

Vinc, Flounder69 et Brozen aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
Skyam

Skyam

Masculin
Messages : 4615
Localisation : I Was There !
Inscription : 14/05/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Mer 14 Juil 2021 - 11:13

La bande annonce ne me donne pas du tout envie de voir la série. J'ai eu l'impression de voir un mauvais reportage de C8 sur "Les secrets des parcs Disney". Neutral

Je pensais que j'allais adorer cette série, mais j'ai peur d'être extrémement déçu par son contenu. Rien que le ton humoristique (et pas drôle) adopté et le fait de commencer à faire la pub du film Jungle Cruise dès la BA (donc en fait, c'est la pub de la pub) est mauvais signe.
J'ai l'impression que The Imagineering Story restera indétrônable pendant encore un petit moment. En même temps, c'est normal quand on voit les personnes qui ont réalisé les séries : Leslie Iwerks vs Dwayne Johnson.

Mjinspace et 3tigrou aiment ce message

Revenir en haut Aller en bas
Vinc
Modérateur
Vinc

Masculin
Messages : 8090
Inscription : 29/04/2010

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Empty
MessageSujet: Re: Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] Horlog11Sam 17 Juil 2021 - 23:55

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT1

Citation :
Behind the Scenes of Behind the Attraction

Walt Disney once said, “We have always tried to be guided by the basic idea that, in the discovery of knowledge, there is great entertainment—as, conversely, in all good entertainment, there is always some grain of wisdom, humanity, or enlightenment to be gained.” The new original series Behind the Attraction, which begins streaming on Disney+ on July 21, is an E-ticket ride filled with fascinating facts that will inform and inspire along with lighthearted moments guaranteed to surprise and delight. It gives viewers an exclusive inside look at how Imagineers have used new and existing technology to bring to life beloved attractions and destinations at Disney theme parks and resorts around the world, from how they filled the Haunted Mansion with 999 happy haunts, to how the Twilight Zone Tower of Terror transformed into Guardians of the Galaxy – Mission: BREAKOUT! But first and foremost, the show is all about fun, emphasized executive producer and director Brian Volk-Weiss, adding wryly, “Hopefully when it’s over—and not to use a dirty word that starts with an L—you might have learned something.”

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT2

Volk-Weiss thought he knew a thing or two about Disney theme parks when he began developing Behind the Attraction. “I thought I had like a Master’s degree on the way to a Ph.D. in Disney,” he said during a recent press conference moderated by D23’s own Jeffrey R. Epstein. But though he’d been “obsessed” with Disney since he was 5 or 6 years old, it wasn’t long before he recalibrated his Disney knowledge to what he describes as being on a fifth- or sixth- grade level. It was an early conversation with Dave Durham, who leads the creative ride engineering team for Imagineering, about the Finding Nemo Submarine Voyage attraction at Disneyland Park that first blew Volk-Weiss’ mind. The executive producer wasn’t surprised to learn about the projection technology that makes it possible to see fish through a porthole. But Durham also pointed out, “When that attraction’s being built, they’re moving cables and wires and plumbing all throughout that area for attractions that will not be built possibly for 15 to 20 years.” That, said Volk-Weiss, was “the moment where I started to understand everything better than I ever had.”

“Attractions are like icebergs,” Volk-Weiss theorized. “And what I mean by that is to the public, you’re only seeing maybe two percent of the attraction. If people knew the infrastructure that they don’t see that make these attractions work, I mean, they’d be blown away.”

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT3

Dwayne Johnson, the star of Disney’s Jungle Cruise, is also an executive producer on Behind the Attraction. He appears in the episode focused on the original immersive attraction that inspired the upcoming film and discusses his childhood memories of the Jungle Cruise and his favorite joke from the skippers. Vanessa Hunt, a senior design asset specialist with the Walt Disney Imagineering Art Collection, shared that Johnson’s enthusiasm and passion were impossible to miss during visits to the Walt Disney Imagineering archives while he was working on the film. “He really just wanted to learn. He wanted to see the artwork and learn about the Imagineers who brought Jungle Cruise to life,” she shared. And when he returned for a subsequent visit, Hunt said, “He turned to my co-worker, Mike, and was like, ‘Do we get to go in the Vault again?’ Like a little kid—super-excited about that.”

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT4

Approximately 50 current and former Imagineers take viewers behind the attractions in the docuseries, and the panelists may have spoken for all by acknowledging how exciting it is to be able to reveal some of their trade secrets. “We are tasked to do impossible things, fun things, magical things. And if we’re trying to bring those stories to life, you can bet that there’s a lot of stories about bringing it to life that guests never hear and they just see the end product of that,” said Jeanette Lomboy, the site portfolio executive who oversees all Walt Disney Imagineering efforts and overall vision for the Disneyland Resort and Aulani, A Disney Resort & Spa. Participating in Behind the Attraction gave the Imagineers the opportunity to share their work with fans, but also enabled them to learn a lot, too. “I was asked a question about whether or not Jungle Cruise—the initial feeling for Jungle Cruise and what Walt wanted out of that, which was a True-Life Adventure—whether that actually seeded Disney’s Animal Kingdom. And the truth is, Animal Kingdom is a fulfillment of Walt’s vision of Jungle Cruise. He wanted to deliver guests into Africa with animals, and that’s what we did, years and decades later,” she pointed out. “So that connective tissue runs strong, and we don’t get to talk about that enough.”

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT5

Mark LaVine, a writer and leader of the Story Development team at Walt Disney Imagineering, was excited to see how Behind the Attraction connects the dots from what Imagineers are working on today to what Walt and the original Imagineers were doing before Disneyland Park first opened in 1955. “The through line to me has been a through line that goes all the way back to Walt… this sort of drive for pushing to do things we’ve never done before and go further,” he said. The show, he believes, highlights this nearly 70-year connection of people doing this incredible work.

Of course, Walt Disney Imagineering designs and builds these innovative attractions for guests to enjoy, and it’s through guests’ experiences that Imagineers are able to measure their success. Lomboy recalled watching three generations of women—a grandmother, mother, and daughter—inside an attraction she worked on. “They were not speaking a language I understood,” Lomboy recalled, though it was clear that they were having fun together and connecting with each other through the attraction. “It surprised me that that kind of love and passion that we put in—and trust me, there is a lot of love and passion that goes into what we make—really affects the guest experience in a way that I never understood.” Lomboy admitted that she has that same feeling every time something new opens in a Disney theme park.

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT6

Whenever a new attraction debuts at a Disney Park, Durham revealed that guests may often spot an Imagineer standing by the attraction’s exit, gauging reactions as guests conclude their ride. “You’ve put in years working with a team—so many hours, so many meetings, so many decisions—and you have the vision the whole time as to what you hope that thing will end up being,” he said. He’ll listen to what guests say as they exit, to try to determine whether they’re happy or if the attraction met their expectations. But there’s one simpler, surefire way Imagineers can tell whether they’ve met their goal: “What I watch for is do they run right back around and get back in line again? And it’s this thing where you don’t have to say a word. Their actions say it for you, and you just sit back and smile and go, ‘That was worth it.’”

Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021] ATT7

Behind the Attraction features iconic Disney Parks castles around the world; the history of the Disneyland Hotel; and a look at the unexpected origins of it’s a small world. Volk-Weiss has peppered the 10 episodes with attractions that feel like natural choices to spotlight in a first season, such as Space Mountain and Haunted Mansion, but some of the subjects featured are more unexpected, such as the transportation system of Walt Disney World Resort, which is profiled in the episode “Trains, Trams and Monorails.” Volk-Weiss shared, “God willing, when people see it, they’re going to be like, oh my God, I had no idea.” He hopes that episode, in particular, might inspire guests to think twice before they race to their favorite attraction when they arrive at the resort—especially kids. “Somebody is going to say to their parents, ‘I want to go to the monorail,’” Volk-Weiss predicted. And, when asked why, he hopes their response will be, “Did you see the show?”

https://d23.com/behind-the-scenes-of-behind-the-attraction/?fbclid=IwAR1ysmKMVdJ4jjploygCnBym-85NgfnUOeljAlKHYR6HLIQCrcxx5Y-X6mc

Brozen aime ce message

Revenir en haut Aller en bas
https://www.chroniquedisney.fr/
 
Les Coulisses des Attractions [Disney - 2021]
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 3Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
 Sujets similaires
-
» All That Glitters : The Crown Jewels of the Walt Disney Archives [Exposition - 2021] - Santa Ana du 12 décembre 2021 au 19 juin 2022
» Les Coulisses de Disney [Disney+ - 2020]
»  Les Feux Magiques de Disney/ Disney's Magical Fireworks & Bonfire - 2, 4 et 9 Novembre 2021
» Dans un Autre Monde : Les Coulisses de La Reine des Neiges II [Disney - 2020]
» Disney Dreams! - Version 2 [Parc Disneyland - 2013-2017]

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Disney Central Plaza :: Disney Entertainment :: Les Émissions-